auto gaz, autogaz poznań, instalacje gazowe poznań, instalacje gazowe do samochodów, instalacje gazowe samochodowe, samochodowe instalacje gazowe                

Auto Gaz - Instalacje Gazowe LPG

Rodzaje instalacji

 

 

 

BRC SEQUENT 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE


Instalacje gazowe BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE są przeznaczone do aut z silnikami na wtrysku benzyny. Jest to system sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej.

Instalacje LPG BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE powstały na podstawie znanego i sprawdzonego systemu BRC Sequent z zachowaniem jego najważniejszych cech takich jak: prostota montażu i programowania oraz spójne podzespoły. Dzięki temu w instalacji można wykorzystać te same komponenty mechaniczne, co w pozostałych systemach. Wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, czyli tak samo jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 24 można montować do wszystkich silników benzynowych 3 i 4 cylindrowych, zarówno wolnossących jak i z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej do 204 KM, czyniąc je bardzo uniwersalnymi. Do silników od 5 do 8 cylindrów o mocy max. do 326 KM sugerowana jest instalacja LPG BRC Sequent Plug & Drive (P&D).

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 złożone są z następujących podzespołów:

  • przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny,
  • czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
  • wtryskiwacze BRC IN03,
  • reduktor ciśnienia BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  • elektrozawór BRC GPL ET98,
  • zbiornik LPG i wielozawór.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive złożone są z następujących podzespołów:

  • przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny,
  • centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive,
  • MAP Sensor BRC,
  • czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC,
  • wtryskiwacze: BRC IN03,
  • reduktor ciśnienia BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  • elektrozawór BRC GPL ET98,
  • zbiornik LPG i wielozawór,

Instalacje LPG BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE posiadają wymaganą homologację zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa podzespołów GPL (R67-01) oraz dyrektywami, które dotyczą kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE mogą być systemami typu master & slave lub typu szeregowego. Na podstawie czasów wtrysku uruchamianych przez centralkę benzyny obliczana jest ilość gazu LPG wtryskiwana do każdego cylindra z uwzględnieniem jego temperatury oraz ciśnienia.

Instalacje LPG BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE regulują w ten sposób spalanie gazowe przy jednoczesnym utrzymywaniu strategii kontrolki centralki benzyny (optymalizacja w czasie rzeczywistym ilości paliwa) celem uzyskania idealnego spalania także pod względem ekologii niezależnie od składu paliwa i warunków zewnętrznych np. temperatury.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 i BRC SEQUENT PLUG & DRIVE są w stanie kontrolować każdy etap pracy silnika utrzymując w każdym z nich parametry instalacji oryginalnej. Dzięki temu można zmaksymalizować kompatybilność z każdym rodzajem napędu i utrzymać nie zmodyfikowaną diagnostykę kontroli silnika przewidzianą przez producenta.

Dyskretny przełącznik centralki firmy BRC umożliwia działanie z uruchomieniem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz, a także na wymuszone funkcjonowanie na zasilaniu benzyną.

W pierwszym scenariuszu auto jest uruchamiane przy zasilaniu benzyną, a następnie, gdy zostaną osiągnięte warunki pracy silnika (ciśnienie kolektora, obroty itp.) ustawione w programie oraz temperatura reduktora motor przełącza się automatycznie na gaz. Jeśli przypadkowo silnik zgaśnie, centralka automatycznie przełączy się na zasilanie benzyną.

Opis podzespołów instalacji gazowej BRC Sequent 24:

1     

Reduktor BRC Genius MAX TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane:
150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 140kW
Homologacja: R67-01

2

Reduktor BRC Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW
Homologacja: R67-01

3

Centralka elektroniczna BRC Sequent 24
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
Steruje do 4 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

4

Przełącznik "Push-Push"
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
- zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

5

Wtryskiwacz BRC IN03
Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
Napięcie: 6 V ÷ 16 V
Szczelność: guma na metalu

6

Czujnik temperatury gazu BRC
Ciężar: 17 gram
Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami
Łącznik zintegrowany
Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C
Wylot rezystywny

7

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1
Ciężar: 160 gramów
Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V

8

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: R67-01;

Opis podzespołów instalacji gazowej BRC Sequent Plug & Drive:

1     

Reduktor BRC Genius MAX TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane:
150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 240kW
Homologacja: R67-01

2

Reduktor BRC Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MB: 140kW
Homologacja: R67-01

3

Centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive
Mikroprocesor 16 bit 40 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
Możliwość podłączenia centrali BRC Sequent Plug & Drive do układu OBDII (EOBD)
Steruje do 8 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

4

Przełącznik "Push-Push"
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
- zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive przełącza się na benzynę lub na gaz
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

5

Wtryskiwacz BRC IN03
Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
Napięcie: 6 V ÷ 16 V
Szczelność: guma na metalu

Gastemperatursensor

Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC
Ciężar: 22 gram
Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami
Złącze zintegrowane
Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C
Wylot rezystywny
Homologacja: R67-01

Gasdrucksensor und Temperatursensor

MAP Sensor BRC
Ciężar: 17 gramów
Wymiary: 22 mm x 66 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -40 °C ÷ 125 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V

Gasfilter

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja:



  Lovato SMART


Firma LOVATO (jeden z najstarszych i najbardziej doświadczonych włoskich producentów samochodowych instalacji LPG) podobnie jak firmy Landi Renzo, AEB, czy MED należy do koncernu Landi, a jej najnowszym produktem jest instalacja gazowa SMART. Firma została założona w Vicenzie przez Ottorino Lovato w 1958 roku. Wprowadziła do branży auto gazu wiele innowacyjnych rozwiązań jak np. w 1962 roku pierwszy wielozawór, w 1970 reduktor RG70, a w 1980 reduktor LPG RG80, który był pierwowzorem dla innych światowych producentów.

Lovato było także pionierem w produkcji instalacji gazowych do motocykli z bardzo małymi zbiornikami i reduktorami ciśnienia gazu nie wymagającymi podgrzewania płynem chłodzącym. Szacunkowo produkty tej firmy zostały zainstalowane w 5 milionach pojazdów na całym świecie.

Instalacja gazowa SMART to oszczędny, wydajny i nowoczesny system sekwencyjnego wtrysku gazu w bardzo przystępnej cenie jak na produkt o tak wysokiej jakości i zaawansowanych funkcjach. Instalacja cechuje się niezawodnością i szerokimi możliwościami regulacji, pozwalając tym samym na idealne dostosowanie do konkretnego modelu auta.

System SMART można montować do wszystkich silników 3 i 4 cylindrowych zarówno tych z turbodoładowaniem jak i wolnossących. W porównaniu do wcześniejszego systemu Easy Fast instalacja SMART posiada nowe rozwiązania takie jak: sterownik, filtr fazy lotnej, czy listwa wtryskiwaczy, a pozostałe podzespoły zostały zmodyfikowane.

Wszystkie elementy składowe współpracują ze sobą bezproblemowo, gdyż wytwarzane są przez jednego producenta, co jest istotnym atutem tej instalacji LPG. Lovato projektując ją chciała stworzyć kompatybilną całość, tworząc konkurencję dla tanich systemów składanych z podzespołów różnych firm.

Instalacja gazowa Lovato SMART objęta jest 2 letnią gwarancją bez limitu kilometrów, której realizacja przebiega w szerokiej sieci autoryzowanych serwisów zlokalizowanych w całej Polsce.

Opis podzespołów instalacji gazowej Smart firmy Lovato:

1     

Reduktor membranowy Lovato RGJ ze zintegrowanym filtrem gazu mogący zasilać silniki o mocy maksymalnej do 110 kW (150 KM). Ciśnienie bezwzględne wyjściowe regulowane w zakresie 900 - 1200 mbar. W samochodach o większej mocy i większym zapotrzebowaniu na gaz stosuje się reduktor RGJ HP o wyższym ciśnieniu roboczym. Reduktor ten może obsłużyć silniki o mocy do 200 kW (272 KM).

2

Filtr gazu fazy lotnej mający za zadanie oczyścić gaz z frakcji mazutowych po odparowaniu.

3

Lovato JP lub KP. Stosowane zamiennie w zależności od zapotrzebowanie na gaz i wymagany minimalny czas wtrysku .

4

Centrala sterująca Lovato Smart posiadająca bardzo szeroki wachlarz możliwości dostosowujących instalacje gazową do konkretnego egzemplarza samochodu.

5

Przełącznik rodzaju zasilania benzyna/gaz zintegrowany z diodowym wyświetlaczem poziomu gazu w zbiorniku.



  PRINS VSI II Holenderska instalacja gazowa IV Generacji


Instalacja LPG Prins VSI to system IV generacji z najbardziej zaawansowanym systemem wtryskowym. Producent wykorzystał sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi, które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie silnika, rezygnując tym samym z dawkowania gazu na podstawie odczytu wskazań czujników samochodu. Jest to najskuteczniejsze i jednocześnie najprostsze rozwiązanie, gdyż to właśnie konstruktor auta wie najlepiej jak należy zarządzać zasilaniem samochodu w paliwo.

Charakterystyka instalacji gazowych Prins VSI:

  • brak odczuwalnej różnicy pomiędzy zasilaniem benzyna/gaz,
  • serwisowanie ogranicza się do wymiany okresowej filtra gazu i sprawdzenia parametrów instalacji,
  • brak ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym,
  • strata mocy rzędu tylko 2%
  • informacja o wyczerpaniu zbiornika gazu i automatyczne przełączenie na zasilanie benzynowe
  • po uruchomieniu silnika automatyczne przełączenie na gaz

Instalacje gazowe Prins VSI złożone są z następujących podzespołów:

  • Reduktor ciśnienia z wbudowanym elektorozaworem Prins (1),
  • Centrala elektroniczna z wiązką okablowania Prins (2),
  • Przełącznik push-push z wskaźnikiem poziomu i sygnalizatorem akustycznym (3),
  • Zbiornik LPG, wielozawór i wskaźnik poziomu gazu (4),
  • Emulator wtryskiwaczy (5),
  • Zintergowany zesół filtra z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu Prins (6),
  • Japońskie wtryskiwacze Keihin (7),
  • Dysze wtryskiwaczy (8).

Opis podzespołów instalacji gazowej Prins VSI:

REDUKTOR CIŚNIENIA GAZU PRINS VSI

Jednostopniowy
Duża wydajność (14g/s)
Stabilna praca przy różnych obciążeniach
Regulacja ciśnienia
Zintegrowany z sensorem temperatury płynu chłodniczego
Zgodny z homologacją E67-R01
Zintegrowany z elektrozaworem
Niewielkie wymiary dla łatwego montażu
Homologowany do silników o mocy do 400KM

MODUŁ FILTRA GAZU Z WBUDOWANYM CZUJNIKIEM CISNIENIA I TEMPERATURY GAZU

kompaktowa budowa z jednym lub dwoma wyjściami
Wymienny element filtrujący zatrzymujący cząstki o wymiarach powyżej 10 mikronów
Zintegrowany z sensorem temperatury i ciśnienia gazu firmy Bosch

WTRYSKIWACZE KEIHIN


Zaprojektowany we współpracy z Prins przez Keihin Corp. - jednego z wiodących producentów wtryskiwaczy benzynowych
Doskonały współczynnik LFR (linear flow rate) zapewniający liniową charakterystykę pracy w pełnym zakresie przepływów
Liniowa charakterystyka już po upływie 2,5 ms
wysoka jakość wykonania zapewniająca bezawaryjną pracę przez 290 milionów cykli lub 240 tys. km,
Sześć typów przepustowości wtryskiwaczy, pozwalające na zastosowanie zarówno w małych jak i dużych silnikach
Wysoka jakość wykonania zapewniająca bezawaryjną pracę przez 290 milionów cykli


PRZEŁĄCZNIK Z DIODOWYM WSKAŹNIKIEM POZIOMU GAZU

Wybór rodzaju zasilania,
Małe wymiary zewnętrzne (27mm x 27mm) pozwalają na zabudowanie przełącznika Prins na desce rozdzielczej,
Wskazanie poziomu gazu - 5 diod LED,
Sygnalizacja sygnałem dzwiękowym przełączenia z benzyny na gaz, w przypadku braku gazu.

CENTRALA STERUJĄCA PRINS VSI

Zdolna do obsługi od 3 do 8 wtryskiwaczy,
System sterowania wtryskiwaczami identyczny jak w systemach benzynowych,
Ciągłe monitorowanie pracy wtryskiwaczy: brak zasilania, zbyt duże obciążenie, temperatura sterownika, brak zasilania, zwarcie,
Oprogramowanie diagnostyczne pracujące pod Windows 95/98/2000/XP,
Kontroler CAN,
Kompletny z okablowaniem - poszczególne przewody są kolorowane i opisane co ułatwia montaż,
Automatycznie przełącza zasilanie na benzynowe w wypadku wyczerpania gazu i awarii system

To wiodąca firma włoska w produkcji wielozaworów do zbiorników. Firma Tomasetto od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce pod względem ilości zamontowanych sztuk. Wysoka jakość, estetyka wykonania oraz przede wszystkim niezawodność, uczyniły z nich najchętniej kupowane i montowane zawory w Polsce. W 2001 r firma rozpoczęła dystrybucję reduktorów elektronicznych o bardzo dobrej charakterystyce pracy w całym zakresie obrotowym silnika i niskim zu?yciu gazu.

 

To marka, której nie trzeba specjalnie przedstawiać. Reduktory i jak i inne podzespoły tej firmy pozytywnie kojarzą się od 1991 kiedy, została zalegalizowana "gazyfikacja" aut w Polsce. Jakość oraz trwałość tych urządzeń ( przebiegi bez remontu nawet do 80 tyś km.) stawiają reduktory na pierwszym miejscu w opiniach u?ytkowników.

 

 Zakład Wyrobów Metalowych STAKO zajmuje się projektowaniem i produkcją zbiorników LPG do napędu pojazdów samochodowych, załołony w 1967 roku, od lat ustanawia standardy w nowoczesnym zarządzaniu i technologii. Wyroby STAKO posiadają atest Dozoru Technicznego i odbiór rejestracyjny, homologacją wydaną przez Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej według Regulaminu 67.01 ONZ, niemieckie dopuszczenia TUV oraz tureckie certyfikaty TSE. W roku 2000 firma rozpoczęła starania mające na celu otrzymanie certyfikatu ISO 9O01.

 

 

Rodzaje instalacji gazowych

 

 

All rights reserved - © 2010 INSTALGAZ